[İnfografik] E-Ticaret Tüketici Psikolojisi Hakkında Kanıtlanmış 56 İstatistik

'E-Ticaret' forumunda Rothstein tarafından 15 Eki 2018 tarihinde açılan konu

Konu etiketleri:
  1. Rothstein

    Rothstein Capo di tutti i capi Site Yetkilisi Administrator

    Katılım:
    14 Eki 2018
    Mesaj:
    39
    Alınan Beğeniler:
    22
    Ödül Puanları:
    8
    [​IMG]
    E-ticaret sitesi üzerinden satışı artırmak için kullanabileceğiniz bu istatistiklerden yararlanabilirsiniz.

    WEB SİTE TASARIMI

    Tüketicilerin %93'ü satın alıp almamasındaki anahtar karar faktörünün dış görünüş olduğunu düşünüyorlar.

    Tüketicilerin %52'si siteleri terk ediyorlar ve geri dönmüyorlar, çünkü bu sitelerin tasarımlarını sevmiyorlar.

    Kullanıcıların %42'si genel görüşlerini sadece sitenin tasarımına dayandırıyorlar.

    VİDEO GÖSTERİMLERİ

    Tüketicilerin %96'sı internette satın alma kararlarını verirken video'ları yararlı buluyorlar.

    Ürün sayfasında resmin video ile değiştirilmesi dönüşümleri %12.62 artırıyor.

    Tüketicilerin %73'ü açıklama video'sunu izleyebilirlerse ürün veya hizmeti satın alma olasılığı daha da artar.

    Tüketicilerin %58'i video'ları oluşturan şirketleri daha güvenilir buluyorlar.

    KULLANILABİLİRLİK

    İnsanların %76'sı web sitenin en önemli özelliğinin kullanım kolaylığı olduğunu söylüyor.

    Navigasyonu ve bilgi akışını iyileştirmek gibi kullanılabilirlik üzerindeki iyileştirmeler yatırım getirisini %83'e kadar sağlayabilir.

    Ödeme sayfasındaki zorunlu kayıt kaldırıldığı zaman satışlar %45 artmıştır.

    WEB SİTENİN YÜKLENME HIZI

    Mobil internet kullanıcılarının %73'ü web sitenin çok yavaş yüklenmesi ile karşılaşıyorlar.

    Amazon, sayfanın yükleme süresinin her 100 milisaniyesinin satışları %1 düşürdüğünü keşfetmiştir.

    Küresel tüketicilerin yaklaşık %65'i web sitenin yüklenmesi için üç saniyeden fazla beklemek istemiyor.

    Web sitenin yüklenmesi için gereken her saniye için müşteri memnuniyeti %7 düşüyor.

    ÖDEME GÜVENLİĞİ

    Online tüketicilerin %61'i güven mührü eksikliğinden dolayı ürünü satın almamaya karar veriyorlar.

    VeriSign ya da Symantec SSL'ler Blue Fountain Media'ya satışlarını %42 artırmasına yardım etmiştir.

    VWO “100% Money Back Guarantee” (%100 Para İade Garantisi) rozetini ekleyerek dönüşüm oranını %32 artırmıştır.

    ALIŞVERİŞ SEPETİNİN TERK EDİLMESİ

    Tüketicilerin %56'sı beklenmeyen fiyat ile karşılaşınca ödeme sürecini terk ediyorlar.

    2014 yılında internette yaklaşık olarak 4 trilyon dolar değerinde mal terk edilmiştir.

    33 farklı çalışmaya göre ortalama online alışveriş sepetinin terk edilme oranı %68.63'tür.

    Online tüketicilerin %36'sı başka yerde daha iyi fiyatı buldukları için ödeme sürecini bitirmiyorlar.

    İADE POLİTİKASI

    Tüketicilerin sadece %58'i online geri iade kolaylığı ile memnun.

    Tüketicilerin %63'ü satın almadan önce iade politikasını kontrol ediyorlar.

    Tüketicilerin %48'i sorunsuz iade sunan online perakendeciden daha fazla alışveriş yaparlar.

    MÜŞTERİ HİZMETLERİ

    Online tüketicilerin %57'si satıcılara ulaşmak için telefon kullanmayı tercih ediyorlar.

    Tüketicilerin %76'sı müşteri hizmetlerini markanın onlara ne kadar değer verdiğinin gerçek bir testi olarak görüyor.

    Günümüzün gençlerinin %27'si bebek patlaması kuşağının %13'ü ile kıyaslandığında müşteri deneyimi başarısızlığını gidermeye çalışmaz.

    CANLI DESTEK

    Online tüketicilerin %68'i canlı desteği kullanıyor.

    Canlı destek, B2B müşterilerin dönüşümlerini en az %20 artırmaya yardımcı olur.

    Online tüketicilerin %63'ü tekrar satın alma için canlı destekli web siteleri tercih ediyorlar.

    MÜŞTERİ YORUMLARI

    Yorumlar satışlarda ortalama %18 iyileştirme sağlıyor.

    Tüketicilerin %77'si internette alışveriş yapmadan önce ürün yorumlarını okuyor.

    Mobil kullanıcıların %27'si mağazadayken akıllı telefonlarında yorumları ve geri bildirimleri okuyor.

    Tüketicilerin %44'ü yorumun ilgili olması için bir ay içinde yazılması gerektiğini söylüyor.

    MÜŞTERİ GÖRÜŞLERİ

    Web siteye müşteri görüşleri eklenirse dönüşümleri %34 artırır.

    Tüketicilerin %29'u müşteri görüşlerinin güvenilirliği oluşturmak için çok önemli olduğunu düşünüyor.

    Ürün sayfalarına müşteri görüşlerinin eklenmesi dönüşümleri %50 artırır.

    MÜŞTERİ KATILIMI

    Etkileşimde bulunan müşteriler yeni ürün veya hizmeti deneme olasılığı 6 kat daha yüksektir.

    Etkileşimde bulunan müşteriler markanın tanıtım tekliflerine her zaman yanıt verme olasılığı 7 kat daha yüksektir.

    Etkileşimde bulunan müşteriler, marka onlara ulaştığında takdir etme olasılığı 7 kat daha fazladır.

    MOBİL TİCARET

    Akıllı telefon kullanıcılarının %75'i mobil uyumsyz siteleri terk ediyorlar.

    Tüketicilerin %70'i başka yerlerde daha iyi fiyat aramak için cep telefonlarını kullanıyorlar.

    Tüketicilerin %38'i kuponları mobil cihazlarında kullanıyorlar.

    Çin'deki tüketicilerin %80'i ile ve Hindistan'daki tüketicilerin %65'i ile karşılaştırıldığında Global tüketicilerin sadece %40'ı alışverişlerinin en az %25'ini mobil cihazlarında yapıyorlar.

    KUPONLAR & İNDİRİMLER

    Tüketicilerin %40'ı alışverişlerinde sadakat programı puanları veya hediye sepeti üzerinden indirim kazanmayı tercih ediyorlar.

    Tüketicilerin %68'i dijital kuponların perakendecinin markası üzerinde olumlu etkisi olduğuna yürekten inanıyor.

    Kullanıcıların %40'ı mobil cihazlarında kuponları arıyor veya onları değerlendiriyor.

    ÜCRETSİZ KARGO

    Koşulsuz ücretsiz kargo, satın alma için bir numaralı kriterdir.

    Ücretsiz kargo ile siparişler ortalama yaklaşık %30 daha fazladır.

    Tüketicilerin %47'si ödeme sayfasına geldiğinde ve kargonun ücretsiz olmadığını öğrendiğinde siteyi terk ediyor.

    SOSYAL MEDYA

    4 online tüketiciden 3'ü sosyal medya kullanıyor ve %43'ü de sonuç olarak yeni ürünleri keşfettiğini söylüyor.

    Online tüketicilerin %37'si şirketin sosyal medya etkinliğinin satın alma süreçlerinde bir faktör olmadığını belirtmiştir.

    Online tüketicilerin sadece %7'si şirketin blogunun karar verme süreçlerinde çok önemli olduğunu belirtmiştir.

    KÜÇÜK PERAKENDECİLER

    Online tüketicilerin %93'ü küçük ve bölgesel perakendecilerden alışveriş yapmayı seviyor.

    Online tüketicilerin %61'i başka yerlerde bulamadıkları benzersiz ürünleri bölgesel online perakendecilerden bulduklarını söylüyor.

    Tüketicilerin %40'ı bölgesel iş camiasını desteklemek için küçük ve bölgesel perakendecilerden alışveriş yaptığını söylüyor.
     
  2. Ali Kurt

    Ali Kurt Associate

    Katılım:
    23 Eki 2018
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Süper bilgiler yer alıyor bu güzel forumda :)
     
  3. toptanci

    toptanci Associate

    Katılım:
    20 Tem 2019
    Mesaj:
    3
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Aslında fayda sağlayacak bir diğer unsur da sitenin mobil uyumlu olması ve sosyal medya platformları ile uyumlu bir şekilde çalışabiliyor olmasıdır. Burada bir diğer etken de youtube video downloader gibi programların kullanılarak sitenizdeki videoların indirme oranlarını da arttırabilmek. Bütün videoları elbette ki sadece Youtube üzerinden de çekebilirsiniz. Ancak burada önemli olan bir diğer nokta da Youtube'da olmayan videoların yüklenmesini sağlayabilmek. Bunu da elbette ki, videoyu indirip kendi yüklemenizi yaparak sağlayabilirsiniz. Kolay bir şekilde video indirin ve bu videoyu sitenize yükleyin.
     
Yükleniyor...