[İnfografik] E-Ticaret Tüketici Psikolojisi Hakkında Kanıtlanmış 56 İstatistik

'E-Ticaret' forumunda Rothstein tarafından 15 Eki 2018 tarihinde açılan konu

Konu etiketleri:
  1. Rothstein

    Rothstein Capo di tutti i capi Site Yetkilisi Administrator

    Katılım:
    14 Eki 2018
    Mesaj:
    43
    Alınan Beğeniler:
    20
    Ödül Puanları:
    8
    [​IMG]
    E-ticaret sitesi üzerinden satışı artırmak için kullanabileceğiniz bu istatistiklerden yararlanabilirsiniz.

    WEB SİTE TASARIMI

    Tüketicilerin %93'ü satın alıp almamasındaki anahtar karar faktörünün dış görünüş olduğunu düşünüyorlar.

    Tüketicilerin %52'si siteleri terk ediyorlar ve geri dönmüyorlar, çünkü bu sitelerin tasarımlarını sevmiyorlar.

    Kullanıcıların %42'si genel görüşlerini sadece sitenin tasarımına dayandırıyorlar.

    VİDEO GÖSTERİMLERİ

    Tüketicilerin %96'sı internette satın alma kararlarını verirken video'ları yararlı buluyorlar.

    Ürün sayfasında resmin video ile değiştirilmesi dönüşümleri %12.62 artırıyor.

    Tüketicilerin %73'ü açıklama video'sunu izleyebilirlerse ürün veya hizmeti satın alma olasılığı daha da artar.

    Tüketicilerin %58'i video'ları oluşturan şirketleri daha güvenilir buluyorlar.

    KULLANILABİLİRLİK

    İnsanların %76'sı web sitenin en önemli özelliğinin kullanım kolaylığı olduğunu söylüyor.

    Navigasyonu ve bilgi akışını iyileştirmek gibi kullanılabilirlik üzerindeki iyileştirmeler yatırım getirisini %83'e kadar sağlayabilir.

    Ödeme sayfasındaki zorunlu kayıt kaldırıldığı zaman satışlar %45 artmıştır.

    WEB SİTENİN YÜKLENME HIZI

    Mobil internet kullanıcılarının %73'ü web sitenin çok yavaş yüklenmesi ile karşılaşıyorlar.

    Amazon, sayfanın yükleme süresinin her 100 milisaniyesinin satışları %1 düşürdüğünü keşfetmiştir.

    Küresel tüketicilerin yaklaşık %65'i web sitenin yüklenmesi için üç saniyeden fazla beklemek istemiyor.

    Web sitenin yüklenmesi için gereken her saniye için müşteri memnuniyeti %7 düşüyor.

    ÖDEME GÜVENLİĞİ

    Online tüketicilerin %61'i güven mührü eksikliğinden dolayı ürünü satın almamaya karar veriyorlar.

    VeriSign ya da Symantec SSL'ler Blue Fountain Media'ya satışlarını %42 artırmasına yardım etmiştir.

    VWO “100% Money Back Guarantee” (%100 Para İade Garantisi) rozetini ekleyerek dönüşüm oranını %32 artırmıştır.

    ALIŞVERİŞ SEPETİNİN TERK EDİLMESİ

    Tüketicilerin %56'sı beklenmeyen fiyat ile karşılaşınca ödeme sürecini terk ediyorlar.

    2014 yılında internette yaklaşık olarak 4 trilyon dolar değerinde mal terk edilmiştir.

    33 farklı çalışmaya göre ortalama online alışveriş sepetinin terk edilme oranı %68.63'tür.

    Online tüketicilerin %36'sı başka yerde daha iyi fiyatı buldukları için ödeme sürecini bitirmiyorlar.

    İADE POLİTİKASI

    Tüketicilerin sadece %58'i online geri iade kolaylığı ile memnun.

    Tüketicilerin %63'ü satın almadan önce iade politikasını kontrol ediyorlar.

    Tüketicilerin %48'i sorunsuz iade sunan online perakendeciden daha fazla alışveriş yaparlar.

    MÜŞTERİ HİZMETLERİ

    Online tüketicilerin %57'si satıcılara ulaşmak için telefon kullanmayı tercih ediyorlar.

    Tüketicilerin %76'sı müşteri hizmetlerini markanın onlara ne kadar değer verdiğinin gerçek bir testi olarak görüyor.

    Günümüzün gençlerinin %27'si bebek patlaması kuşağının %13'ü ile kıyaslandığında müşteri deneyimi başarısızlığını gidermeye çalışmaz.

    CANLI DESTEK

    Online tüketicilerin %68'i canlı desteği kullanıyor.

    Canlı destek, B2B müşterilerin dönüşümlerini en az %20 artırmaya yardımcı olur.

    Online tüketicilerin %63'ü tekrar satın alma için canlı destekli web siteleri tercih ediyorlar.

    MÜŞTERİ YORUMLARI

    Yorumlar satışlarda ortalama %18 iyileştirme sağlıyor.

    Tüketicilerin %77'si internette alışveriş yapmadan önce ürün yorumlarını okuyor.

    Mobil kullanıcıların %27'si mağazadayken akıllı telefonlarında yorumları ve geri bildirimleri okuyor.

    Tüketicilerin %44'ü yorumun ilgili olması için bir ay içinde yazılması gerektiğini söylüyor.

    MÜŞTERİ GÖRÜŞLERİ

    Web siteye müşteri görüşleri eklenirse dönüşümleri %34 artırır.

    Tüketicilerin %29'u müşteri görüşlerinin güvenilirliği oluşturmak için çok önemli olduğunu düşünüyor.

    Ürün sayfalarına müşteri görüşlerinin eklenmesi dönüşümleri %50 artırır.

    MÜŞTERİ KATILIMI

    Etkileşimde bulunan müşteriler yeni ürün veya hizmeti deneme olasılığı 6 kat daha yüksektir.

    Etkileşimde bulunan müşteriler markanın tanıtım tekliflerine her zaman yanıt verme olasılığı 7 kat daha yüksektir.

    Etkileşimde bulunan müşteriler, marka onlara ulaştığında takdir etme olasılığı 7 kat daha fazladır.

    MOBİL TİCARET

    Akıllı telefon kullanıcılarının %75'i mobil uyumsyz siteleri terk ediyorlar.

    Tüketicilerin %70'i başka yerlerde daha iyi fiyat aramak için cep telefonlarını kullanıyorlar.

    Tüketicilerin %38'i kuponları mobil cihazlarında kullanıyorlar.

    Çin'deki tüketicilerin %80'i ile ve Hindistan'daki tüketicilerin %65'i ile karşılaştırıldığında Global tüketicilerin sadece %40'ı alışverişlerinin en az %25'ini mobil cihazlarında yapıyorlar.

    KUPONLAR & İNDİRİMLER

    Tüketicilerin %40'ı alışverişlerinde sadakat programı puanları veya hediye sepeti üzerinden indirim kazanmayı tercih ediyorlar.

    Tüketicilerin %68'i dijital kuponların perakendecinin markası üzerinde olumlu etkisi olduğuna yürekten inanıyor.

    Kullanıcıların %40'ı mobil cihazlarında kuponları arıyor veya onları değerlendiriyor.

    ÜCRETSİZ KARGO

    Koşulsuz ücretsiz kargo, satın alma için bir numaralı kriterdir.

    Ücretsiz kargo ile siparişler ortalama yaklaşık %30 daha fazladır.

    Tüketicilerin %47'si ödeme sayfasına geldiğinde ve kargonun ücretsiz olmadığını öğrendiğinde siteyi terk ediyor.

    SOSYAL MEDYA

    4 online tüketiciden 3'ü sosyal medya kullanıyor ve %43'ü de sonuç olarak yeni ürünleri keşfettiğini söylüyor.

    Online tüketicilerin %37'si şirketin sosyal medya etkinliğinin satın alma süreçlerinde bir faktör olmadığını belirtmiştir.

    Online tüketicilerin sadece %7'si şirketin blogunun karar verme süreçlerinde çok önemli olduğunu belirtmiştir.

    KÜÇÜK PERAKENDECİLER

    Online tüketicilerin %93'ü küçük ve bölgesel perakendecilerden alışveriş yapmayı seviyor.

    Online tüketicilerin %61'i başka yerlerde bulamadıkları benzersiz ürünleri bölgesel online perakendecilerden bulduklarını söylüyor.

    Tüketicilerin %40'ı bölgesel iş camiasını desteklemek için küçük ve bölgesel perakendecilerden alışveriş yaptığını söylüyor.
     
  2. Ali Kurt

    Ali Kurt Associate

    Katılım:
    23 Eki 2018
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Süper bilgiler yer alıyor bu güzel forumda :)
     
Yükleniyor...