SEO'nun Geleceği Backlink İnşası Değilse, Nedir Peki?

'SEO' forumunda Rothstein tarafından 15 Eki 2018 tarihinde açılan konu

Konu etiketleri:
  1. Rothstein

    Rothstein Capo di tutti i capi Site Yetkilisi Administrator

    Katılım:
    14 Eki 2018
    Mesaj:
    39
    Alınan Beğeniler:
    20
    Ödül Puanları:
    8
    [​IMG]
    Yıllardır SEO uzmanları sadece backlink inşasına odaklanıyorlar, çoğu hala sadece tanıtım yazıları alıyorlar. Neden? Çünkü backlink inşası Google sıralamalarına diğer faktörlerden daha fazla etki ediyordu.

    Backlink inşası hala etkili olmasına rağmen SEO dünyasındaki büyük yanılgı da zamanınızın ve çabanızın çoğunu backlink inşasına harcanması gerektiğidir.

    Peki SEO konusunda backlink inşasından başka nelere odaklanabilirsiniz? Elbette Site içi SEO ve kullanıcı deneyimi. Kullanıcı deneyimi sıralamalara diğer tüm faktörlerden daha fazla etki edecektir.

    Aşağıda neden kullanıcı deneyiminin sıralamalarınıza backlinklerden daha fazla etki edeceğini detaylıca anlattım:

    Google kullanıcıları önemsiyor, site sahiplerini veya SEO uzmanlarını değil

    Bu zaten bilinen bir şeydir, ama ne yazık ki bizim SEO uzmanları (!) sağda solda sürekli Matt Cutts’ın söylediklerini söyleyip duruyorlar, adamın söylediklerini ciddiye alıyorlar, müşterilerinin ilgisini çekmek için Google’ın algoritmaları hakkında konuşarak laf kalabalığı yapıyorlar. Bu onları uzman yapmaz. Google site dışı SEO’ya tamamen karşıdır, backlinkleri hiç sevmez, çünkü kontrolün tamamen kendisinde olmasını ister. İşte bu nedenle backlink inşasının etkisi yavaş yavaş kaybolmaya başladı. Örneğin, 2-3 sene önce sitenizi Google’da Türkiye’de aylık 100,000 kere aranan rekabetli anahtar kelimelerde 1000 TL ile birkaç tanıtım yazısı alarak ilk sayfaya yükseltebiliyordunuz. Ama artık 10,000 TL ile çok sayıda tanıtım yazıları alarak zar zor yükseltirsiniz, tabi eğer SEO konusunda biraz bilginiz varsa. Örneğin, biz müşterilerimizin sitelerine sadece tanıtım yazıları almak yerine diğer birçok Google sıralama faktörlerine de odaklanıyoruz. Böylece çok daha düşük fiyatlara anahtar kelimelerinde ilk sayfaya yükselmelerini sağlıyoruz, ayrıca 12 – 24 ay kalıcılık garantilerini de veriyoruz.

    Eğer kullanıcılar Google’da arama yaparken sık sık alakasız sonuçlarla karşılaşırsa Google’ı kullanmayı bırakır, diğer arama motorlarına geçecektir. Bu yüzden Google doğal olmayan backlinklerle yükselen siteleri çok ağır bir şekilde cezalandırıyor, bir daha yükselmeleri bazen imkansız olabiliyor.

    Eğer Google sürekli olarak en iyi arama motoru olmak istiyorsa kullanıcılara en iyi ve en alakalı sonuçları sunmak zorundadır.

    Google arama sonuçlarının alakalılığını neye göre ölçer?

    • Tıklanma oranı – basit bir örnek vermek gerekirse, eğer siteniz arama sonuçlarında 100 kere görüntülenirse ve sadece 3 kere tıklanırsa sitenizin tıklanma oranı 3%’tür. Sitenizin tıklanma oranı ne kadar yüksekse o kadar iyidir. Hemen bir örnek vereyim, eğer siteniz anahtar kelimenizde 3. sıradaysa ve başlığı da ilgi çekiciyse, kullanıcılar en çok sizin sitenize tıklayabilirler ve hiç backlink almadan ilk sıraya yükselebilirsiniz.
    • Hemen çıkma oranı – eğer kullanıcılar sitenizi ziyaret ettiklerinde ve etkileşimde bulunmadan web tarayıcılarının geri butonunu tıklayarak arama motoru sonuç sayfasına geri dönerlerse sıralamanızı kötü etkileyebilir, çünkü Google’a göre siteniz kullanıcıya aradıkları bilgiyi vermiyordur. Bu yüzden sitenizin hemen çıkma oranını düşük tutmaya çalışın, içeriklerinizin kalitesine önem verin, içeriklerinizin fazla kısa olmamasına da dikkat edin.
    • Sitede geçirilen süre – ziyaretçilerin sitede geçirdikleri süre çok önemlidir, eğer sitede fazla kalmayıp birkaç saniye içinde ayrılırlarsa demek ki siteniz Google’a göre alakasız veya kalitesiz bilgi veren gereksiz site olarak gözükür. Ben genelde içeriklerimin uzun olmasına dikkat ederim, 2000-3000 kelimeli içeriklerin bulunduğu sayfalar arama motorlarında birkaç backlink ile hemen yükselebilirler.
    Aslında en iyi kullanıcı deneyimine sahip siteler uzun vadede kazanacaklardır. Başka bir şekilde söylemek gerekirse, yüksek kaliteli içeriklere ve müthiş tasarıma sahip siteler uzun vadede daha üst sıralara yükselme eğiliminde olacaklardır.

    Harika kullanıcı deneyimine bir örnek

    Google.com.tr’de “backlink” kelimesini aratırsanız SEOamk.com’un ilk 3’te olduğunu görürsünüz (dikkat: bu anti SEO saldırısından önceydi).

    [​IMG]

    Aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi SEOamk.com’un backlink sayısı alt sıradaki sitelerden daha az olmasına rağmen SEOamk onlardan daha üst sıralarda. 2 tane Türkçe sitenin isimlerini sansürledim, onlara saygısızlık yapmayalım dedik.

    [​IMG]

    Peki bunun sebebi nedir?

    Elbette kullanıcı deneyimi. Ben genelde sitelerimde çok önemli bilgiler veririm, bir içeriği en az 6 saatte hazırlarım, normalde insanlar 20-30 dakikada hazırlıyorlar. Ama başarılı olmak istiyorsanız sıradanlıktan uzak durmanızı öneririm, akıntıya kapılmaktan kurtulmazsanız siz de sıradan insanlar gibi bu hayatta başarısız olursunuz.

    Demek istediğim, eğer anahtar kelimelerinizde sitenizi Google’da yükseltmek istiyorsanız sadece backlink inşasına odaklanmayı bırakın, aksi taktirde büyük hata yaparsınız. Çoğu insan bana “Siteni SEO kelimesinde ilk 3 sıraya yükseltmek için ne kadar tanıtım yazısı aldın? Ne kadar para harcadın? Nasıl yaptın bunu?” diye soruyorlar. Bir söz vardır, “aptalca sorulara aptalca cevaplar alırsın”, ama ben bu saçma sapan soruları soranlarla dalga geçmek istemediğim için şöyle cevap veriyorum: “Siteme 20 ay boyunca çocuğum gibi baktım, yüzlerce yüksek kaliteli içerikler yayınladım, ve bir sene boyunca geceleri hiç uyumadım, bazen final sınavlara bile gitmedim, çünkü benim için iş daha önemlidir, eğer başka şeyleri işinden daha fazla önemsersen o işte başarısız olacağın kesindir”. Elbette “SEO” kelimesinden onlarca kat daha fazla aranan birçok aşırı rekabetli anahtar kelimeleri ilk sayfaya 1-2 ay içinde kolayca yükselttim ama “SEO” kelimesinde yükselmeye çalışan insanların çoğu SEO konusunda uzmandır, bu yüzden bu kelimede yükselmek sandığınızdan çok daha zordur, bakmayın siz aylık 40 bin kere arandığına.

    Tekrar söylüyorum, sitenizin içeriklerine çok önem verin, uzun ve yüksek kaliteli olsun, ziyaretçiler içeriği okurken sıkılmasın. Backlink inşasına odaklanmak yerine ürün veya hizmetinizin kalitesini yükseltmeye odaklanın, e-posta aboneler toplayın, müşteri memnuniyetine dikkat edin, reklamlara yatırım yapın, sosyal medya takipçilerinizin sayısını ve etkileşimini arttırın, marka bilinirliğinizi arttırın, dönüşüm oranınızı arttırın, diğer Google sıralama faktörlerinden yararlanın, potansiyel müşterileri kaybetmemeye çalışın, rakiplerinizden daha iyi içerikler hazırlayın, YouTube’dan trafik çekin.

    Ayrıca Google Web Yöneticisi Araçları hesabınıza giriş yaparak sık sık sitenizin tıklanma oranlarını analiz edin.

    [​IMG]

    Hedefiniz sitenizin tıklanma oranını daha da yükseltmek olmalıdır. Bu yüzden meta başlıklarınız ve açıklamalarınız ilgi çekici olsun.

    Özet

    Backlink inşası öldü demedim, ama yavaş yavaş gücünü kaybetmeye başladı. Tanıtım yazıları alırken dikkatli olun, sürekli tanıtım yazısı satan bloglardan, haber sitelerinden uzak durun. Size tavsiyem kendi özel blog ağınızı oluşturun.

    Hazırlamakta olduğum eğitim setimden haberdar olmak için sitemize abone olmanızı öneririm.

    SEO'nun geleceği hakkında siz ne düşünüyorsunuz?
     
  2. sergenn

    sergenn Associate

    Katılım:
    22 Eki 2018
    Mesaj:
    6
    Alınan Beğeniler:
    1
    Ödül Puanları:
    3
    Sanki belgesel izliyor gibi okudum, makaleniz oldukça etkileyici.

    SEO'nun geleceği hakkında düşündüğüm kullanıcı deneyimi, zaten bundan sizde bahsettiniz. Lakin bazen verilmek istenen her zaman metinle verilmiyor mesela siz eskiden infografik hazırlıyordunuz ve güzel ziyaretler alıyordunuz. Bu gibi görsel araçların SEO'nun geleceğini nasıl etkileyeceğini merak ediyorum açıkcası.

    Site içi SEO'yu etkileyen faktörleri düşündüğümüz de (Oturum süresi, hemen çıkma oranı,...) içerikleri oluştururken buna yönelik oluşturmanız kullanıcı deneyimini etkileyebiliyor. Örnekleyecek olursak sevgili dostum ;

    SEO nedir isimli bir makale (2500 kelime, akıcı bir yazı ve oldukça yararlı)
    SEO nedir isimli bir başka yazı (180 kelime, istenilen bilgiyi net bir şekilde veriyor.)

    Google ilk makaleyi tercih edecektir lakin kullanıcı deneyimi açısından 2'nci makalenin daha yararlı olacağını düşünüyorum. Çünkü insanların detaya inip inmeyeceği aşikar.

    Birinci makalede ki alt başlıkları düşün (SEO neden gereklidir, SEO nasıl yapılır gibi) bu alt başlıkları farklı bir makalede ele alınması ve kısa makaleden link çıkılması daha yararlı olabilir (kullanıcı deneyimi açısından). Eğer kullanıcı deneyimini geliştirmek istiyorsak buda her makale için uzun süre analizler yapmamız gerektiğini göstermez mi?


    "Yukarıda bahsi geçen makaleler örneklemedir."
     
    Rothstein bunu beğendi.
  3. Rothstein

    Rothstein Capo di tutti i capi Site Yetkilisi Administrator

    Katılım:
    14 Eki 2018
    Mesaj:
    39
    Alınan Beğeniler:
    20
    Ödül Puanları:
    8
    Merhaba,

    Yorumun için teşekkür ederim.

    İstatistiklere göre genelde Google’da ilk sayfadaki sitelerin içerikleri 2000 kelimeden fazladır.

    Haklısın, bazı insanlar uzun içerikleri okumak istemeyecektir, ancak içerik kaliteli ise sonuna kadar okuyacaktır çoğu insan.

    Örneğin, Claude Hopkins Schlitz bira için 5 sayfalık metin yazmıştı, ve bu bira markası 6.sıradan ilk sıraya yükselmişti. Bira tüketicileri bile 16 sayfalık metni okuyorsa B2B sektöründekiler kalın bir kitabı bile okuyacaktır.

    Maalesef ülkemizde içeriğe önem verilmiyor pek. Koskoca reklam ajansları bile metin yazarlarına 2000-3000 TL maaş ödemektedir, hakettiği maaş ise 7-8 bin TL’den fazladır.

    En iyi metni ürünün sahibi yani siz hazırlayabilirsiniz, çünkü ürün veya hizmetinizin tüm önemli detaylarını herhangi bir reklamcıdan daha iyi biliyorsunuz. Fakat bu konuda biraz ustalaşmak gerekir, insanları ikna etmede, onların ilgisini çekme konularında deneyimli olmak gerek.

    Kısacası, ne kadar çok bilgi verirseniz o kadar çok satış yaparsınız.
     
    Son düzenleme: 15 Ara 2018
    sergenn bunu beğendi.